Även i tider av lokala och nationella nedstängningar till följd av covid-19-pandemin utgör tillverkningsindustrin ett fortsatt viktigt bidrag till en fungerande ekonomi. Det är särskilt nu som företagen räknar med kompetent teknisk support för att kunna garantera att bearbetningsverktygen som används alltid har bästa möjliga prestanda. CERATIZIT kan nu säkerställa den här supporten även när reserestriktionerna inte tillåter service på plats: med den nya LiveTechPro-appen.




Med LiveTechPro erbjuder CERATIZIT omedelbar och kompetent visuell support, kan ge teknisk hjälp vid bearbetningsproblem eller optimera processer hos kunden. Appen ger en dubbelriktad ljud- och bildförbindelse i realtid mellan maskinoperatören/tillverkningsteknikern hos kunden och supportteamet från CERATIZIT. Det garanterar en pålitlig service som kan aktiveras inom några sekunder för att säkerställa en smidig tillverkningsprocess.
”Våra framgångar bygger att våra tekniker ger kunderna hjälp med maskinen direkt på plats. För oss är den här formen av support alltid förstahandsvalet. Men exceptionella tider kräver exceptionella åtgärder, så att vi kan fortsätta att ge våra kunder bästa möjliga stöd. Det är alltid vår högsta prioritet”, säger Steffen Baur, produktchef och teknisk ledare på CERATIZIT när han anger skälen till lanseringen av appen. ”För mig är LiveTechPro för närvarande det bästa alternativet till ett personligt besök. Systemet ger vårt team möjlighet att hjälpa kunderna fjärrledes så att de kan fortsätta att dra nytta av prestandafördelarna hos våra bearbetningsverktyg.”
Den innovativa appen gör det möjligt att föra samtal precis som om en CERATIZIT-tekniker vore på plats. Du kan på skärmen markera de punkter eller element hos en komponent som du undrar över – och bilderna kan också vid behov hämtas via nätet. På så sätt kan du diskutera dem i detalj. Genom teknisk rådgivning får du tillgång till svar och lösningar direkt.
LiveTechPro-systemet erbjuder olika användningsnivåer via smarttelefon eller surfplatta. Utgångspunkten är konventionell videoinspelning. Men systemet kan även användas med VR-teknik. Det innebär att supporten är helt virtuell och därmed sker i en helt ny form.
Så länge inga personliga besök är möjliga eller helt enkelt snabb hjälp efterfrågas, kan kunderna använda LiveTechPro som en direktlinje till CERATIZITs applikationstekniker. Det är inte bara praktiskt, utan garanterar också att produktionsanläggningar alltid kan räkna med experthjälp. Med den här innovativa lösningen ger verktygstillverkaren sina kunder maximal säkerhet, i synnerhet i osäkra tider. Appen ”LiveTechPro” finns till iPhone och Android och kan hämtas direkt på Ceratizits webbplats eller från respektive appbutik.
Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.oculavis.livetechpro.mobile
Apple App Store: https://apps.apple.com/us/app/livetechpro/id1542333405