Connectitude reste i veckan sin första runda om 15 mkr i tillväxtkapital för att sätta fart på försäljningen och därmed farten mot visionen om ett ekosystem av smart produktion. Klockan tickar… det finns på tok för många fabriker som inte utnyttjar sina resurser optimalt, som resulterar i onödigt spill och annat slöseri. I fabrikerna finns det maskiner från maskintillverkare som inget hellre vill än att just deras maskiner används optimalt, samtidigt som de behöver säkra sin eftermarknad. Fram tills nu har det inte funnits ett system för dessa viktiga aktörer att samarbeta, nu finns det – Connectitude IIoT Platform™. Vilken tillhandahålls som en abonnemangsbaserad Software as a Service-lösning (SaaS).
Från vänster: – Joakim Nideborn, CFO på HMS Networks – Johan Nilsson, Co-Founder & CGO på Connectitude – Joel Fjordén, Co-Founder & CTO på Connectitdue – Richard Houltz, Co-Founder & CEO på Connectitude – Henrik Strömberg, Co-Founder & IIoT Sales Manager på Connectitude – Staffan Dahlström, Co-Founder & CEO på HMS Networks
”Valet av aktör blev superenkelt till slut. Inte nog med att det blev både en investering och ett affärsavtal, så har jag tidigare inte jobbat med ett så bra bolag på alla nivåer. Kulturellt likväl som kommersiellt”, säger Johan Nilsson, CGO på Connectitude.
Den aktör som drog längsta strået i vår jakt efter tillväxtkapital blev Halmstadsbaserade HMS Industrial Networks AB, ett helägt dotterbolag till HMS Networks AB (publ). En global aktör inom vår egen bransch med väldigt gott renumé. Med vilka vi utöver investeringen även ingår strategiskt partnerskap kring vår plattform, som kommer paketeras tillsammans med deras kommunikationsprodukter av varumärket Ewon.
”Vi är mycket glada över att ingå detta partnerskap med HMS, både när det gäller att kombinera våra erbjudanden och utnyttja potentialen, men också att kunna nå en bredare internationell kundbas genom HMS kanaler”, säger Richard Houltz, CEO för Connectitude.
”Med Connectitude kan vi erbjuda en komplett paketlösning tillsammans med Remote Data-erbjudandet från vårt varumärke Ewon. Kombinationen av lösningarna stärker HMS värdeerbjudande inom ramen för vårt molnerbjudande, Talk2M, och kommer att möjliggöra fler SaaS-intäkter”, säger Staffan Dahlström, CEO för HMS Networks.
För mer information: Connectitude, HMS Networks