Som en del i AP&T:s ambitiösa tillväxtstrategi har företaget nyligen förstärkt sin globala säljorganisation med tre nya Sales Managers. Med sina specialistkunskaper och breda erfarenhet kommer de att spela en viktig roll i framtagningen av konkurrenskraftiga produktionslösningar optimerade för kundernas behov.

– Vi siktar på att fortsätta öka vår omsättning kraftigt under de kommande åren. För att kunna göra det vässar vi hela tiden vår organisation med målet att kunna leverera exakt de lönsamma lösningar kunderna behöver. Våra nya Sales Managers kommer att fungera som ett starkt stöd för våra säljbolag i samarbetet med kunder runt om i världen, säger Magnus Svenningsson, Director Technical Sales på AP&T.

De tre nya medarbetarna har samtliga rekryterats externt. Två av dem – Håkan Rydenborg och Andreas Silfversparre – har tidigare i sin karriär arbetat inom AP&T:s serviceorganisation.

– Båda tillför ny, värdefull expertis inom flera områden men har också teoretisk och praktisk kunskap om våra produkter och processer sedan tidigare. Det ger dem en flygande start och är något som våra kunder kommer att ha stor nytta av, säger Magnus Svenningsson.

Anders Högbom, med lång erfarenhet av försäljning av verktyg och produktionslösningar från andra företag, har ägnat en stor del av sitt första halvår på AP&T till att besöka kunder och sätta sig in i deras behov.

– Det har varit en väldigt lärorik period, som gett mig en god uppfattning om de utmaningar som våra kunder har att hantera. Med mina nyvunna insikter och den kompetens jag har med mig sedan tidigare hoppas jag kunna bidra till en bra kunddialog och produktiva lösningar. Att få arbeta med teknik i framkant och globalt verksamma kunder är fantastiskt inspirerande, säger Anders Högbom.