Den internationella webbplatsen för Haas Automation, Inc. har fått en ny utformning och lanserats på nytt, och liknar nu företagets amerikanska webbplats, som också lanserades på nytt i slutet av 2015.

Den helt nya internationella webbplatsen, som finns på 11 språk, är enklare att navigera på än den gamla webbplatsen. Nu kan besökare lättare få information om nya produkter och tekniska innovationer från Haas. Webbplatsen har endast fyra kategorier: CNC-maskiner, Kundservice, Nyheter och Kontakta Haas. Var och en av dessa har en nedrullningsbar meny.

Den kanske största och mest uppenbara förändringen är dock tillägget av informationsvideor och produktvideor, varav vissa produceras och ges ut av företaget på sociala medier.

”Videomaterial blir en allt viktigare del av vår kommunikation med kunderna”, säger Haas vd Bob Murray. ”Det är ett snabbt, enkelt och tydligt sätt för oss att visa kunderna hur de får ut så mycket som möjligt av sina maskiner och alternativ. Det är också ett väldigt bra sätt att visa nya produkter på, samt visa hur kunder i hela världen använder sina Haas-maskiner.”

Haas Automation är känt för sitt stora sortiment av CNC-produkter – företaget tillverkar många av sina maskinmodeller i olika storlekar och med olika specifikationer. Enligt Bob Murray

är ett av de viktigaste målen med den nya webbplatsen att presentera företagets omfattande produktsortiment i ett lättnavigerat format, där besökare kan hitta en produkt med så få klickningar som möjligt.

”Vårt produktsortiment har utökats avsevärt de senaste åren tack vare att vi har lanserat nya produkter och breddat vårt sortiment av basmaskiner, exempelvis sortimentet av vertikala fleroperationsmaskiner. Vi anser oss ha utformat en tydlig, informativ och lättnavigerad webbplats”, säger Murray.

Via webbplatsen går det även att besöka diy.haascnc.com, där kunderna hittar massor av relevant information om sina Haas CNC-maskiner – bland annat information om rutinunderhåll samt vanliga frågor och dagens videotips. På webbplatsen finns även en introduktion av nästa generations Haas-manöversystem.

”Vi strävar konstant efter att göra kontakten med våra kunder smidigare och mer tidseffektiv”, säger Murray avslutningsvis. ”De vill att vi håller kontakten via både mobila enheter och de vanliga kanalerna. Vår allmänna marknadsföring och den nya internationella webbplatsen är utformade för den digitala tidsåldern, där fakta, sifferuppgifter och information ändras kontinuerligt. Och kunderna vill bli informerade om dessa ändringar.”