Hexagon Metrologys uppfräschade varumärke representerar tätare strategisk allians med moderbolaget Hexagon och ny marknadspositionering

Idag lanserade Hexagon Metrology sin nya varumärkesprofilering, tillsammans med en uppfräschad företagslogotyp och uppdaterad varumärkesstrategi. Det nya varumärket gör att Hexagon Metrology kommer närmare den styrka och de synergier som finns hos moderbolaget Hexagon, en ledande global leverantör av konstruktion-, mät- och visualiseringsteknologier.

Hexagon Metrology har omprioriterat sin varumärkesstrategi som en del i omprofileringsarbetet och kommer nu att utgöra den primära aktören på den mättekniska marknaden, samtidigt som de välkända produktvarumärkena finns kvar. Företaget vill främja nya tillväxtmöjligheter genom att öka medvetenheten om varumärket Hexagon Metrology. Den globala kundbasen förknippar Hexagon Metrologys styrka som företag med hela portföljen som består av mät- och kontrollprodukter.

“Med framtiden i sikte kan vår kärnkompetens summeras av beprövade lösningar, kundservice, ett stort utbud av programvara, precisionssensorer och omfattande know-how inom de branscher vi levererar till,” sa Norbert Hanke, VD, Hexagon Metrology. “Detta nya kapitel i vår historia är en försäkran på vårt fortsatta engagemang när det gäller att hjälpa kunder att fånga nuet, ligga steget före och lösa morgondagens problem.”

Med företagets nästan 200-åriga historia inom det mättekniska området understryker det nya varumärket den tekniska ledning som Hexagon Metrology tillhandahåller för några av världens viktigaste branscher.

För mer information, vänligen kontakta:

Magnus Lindbom, Marknad- och försäljningschef

Telefon: +46 16 160812

E-post: marketing.se@hexagonmetrology.com