Elmia öppnar nu nya dörrar för att underlätta för tillverkningsindustrin att stärka sin konkurrrenskraft genom ökad produktivitet. Matchmaking inom ramen för Productivity Connect 8-9 maj är en unik satsning under Elmia Automation och parallellmässorna Elmia Polymer och Elmia Svets och Fogningsteknik. Arrangemanget genomförs tillsammans med Svenska Automationsgruppen, Enterprise Europe Network, Robotdalen samt Almi Företagspartner.

Det specialframtagna konceptet Productivity Connect har ett syfte: att vara en tidseffektiv arena där företag kan delta i förbokade affärsmöten för att utöka sin kundkrets eller hitta nya leverantörer, ny teknik eller samarbetspartners.

– Matchmaking är ett effektivt sätt att på en dag träffa flera beslutsfattare som kan ha betydelse för framtida affärer, menar Stefan Berntsson, marketing manager på AH Automation AB som ställer ut på Elmia Automation 8–11 maj.

Han har goda erfarenheter från olika matchmaking-arrangemang. “Affärer görs mellan människor” därför är det personliga mötet viktigast av allt. Givetvis måste man ha rätt produktflora och så vidare, men det är ändå i mötet allt avgörs.

Productivity Connect fokuserar på affärer och produktionssamarbeten och vänder sig till tillverkande företag, systemintegratörer och leverantörer av automationskomponenter, produktionsutrustning eller smarta produktions- och tjänstelösningar.– Det här är ett led i Elmias målmedvetna satsning att stärka konkurrenskraften i industrin. Mässorna är i sig en viktig arena som vi nu ytterligare förstärker genom att erbjuda både utställare och besökare att delta i förbokade affärsmöten, säger Lina Kåvestam, projektledare för Elmia Automation.

Matchmakingen Productivity Connect planeras bli ett årligt event som växlar mellan arrangemang på Elmia Automation respektive i Robotdalens regi.

För mer information, se www.elmia.se/automation eller www.b2match.eu/connect2012